|
|
Cristian Ghinea, Amanda Paul, Victor Chirilă: După faptă și răsplată. Cum poate susține UE în continuare traiectoria europeană a Republicii Moldova. Policy Brief 24, Decembrie 2013. 12.12.2013
Acest Policy Brief apare în cadrul proiectului ”EU-Moldova Think Tank Dialogue” care reunește furnizorii de expertiză – think-tank-urile europene interesate de spațiul geopolitic al Parteneriatului Estic în jurul subiectului integrării Republicii Moldova. Consorțiul de proiect (Centrul Român de Politici Europene, European Policy Center – Bruxelles şi Asociaţia de Politică Externă – Chişinău) va analiza evoluțiile din relația UE - Republlica Moldova, ca urmare a deciziilor politice luate în cadrul Summit-ului Parteneriatului Estic din toamna lui 2013.Proiectul este finanțat de Unitatea Asistență Oficială pentru Dezvoltare a Ministerului Afacerilor Externe în parteneriat cu Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare – Biroul Regional din Bratislava. |
|
Viorel Chivriga: Contribuţii la Parteneriatul pentru Dezvoltare dintre România şi Republica Moldova: Economia de Piaţă şi Politicile de Concurenţă. APE. 14.06.2013. 14.06.2013
Acest raport apare în contextul proiectului ”Contribuții la parteneriatul pentru dezvoltare dintre România și Republica Moldova”, implementat de Asociația pentru Politica Externă de la Chișinău și Centrul Român pentru Politici Europene de la București, co-finanțat de United States Agency for International Development și Unitatea Asistență pentru Dezvoltare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe al României.O parte din concluziile și recomandările formulate s-au născut în cadrul mesei rotunde ”Economia de Piață și Libera Competiție”, organizată la Chișinău, la 5 decembrie 2012, în cadrul căreia au avut loc dezbateri cu experți independenți și reprezentanții Consiliilor pentru concurență din România și Republica Moldova. |
|
Victoria Bucătaru: Comunicarea strategică - mecanism eficient de promovare a vectorului european al Republicii Moldova. APE-OSI. 17.04.2013. 17.04.2013
Problema fundamentală care influențează perceperea eronată a beneficiilor și dezavantajelor procesului de integrare europeană rezidă în lipsa unei politici coerente, consistente şi continue de informare şi comunicare cu cetăţenii Republicii Moldova privind procesul de integrare europeană şi dezvoltarea relaţiilor Republicii Moldova cu UE. Conform aceluiaşi Barometru de Opinie Publică din noiembrie 2012 observăm că cetăţenii Republicii Moldova asociază integrarea europeană cu regim de vize liberalizat, locuri de muncă şi creşterea nivelului de trai. Explicaţia este evidentă, pe parcursul ultimilor 2 ani s-a vorbit mult despre Implementarea Planului de Acţiuni privind Liberalizarea Regimului de Vize astfel încât s-ar crede că aici se limitează colaborarea bilaterală dintre Republica Moldova şi Uniunea Europeană. |
|
|
|
|
|
Victor Chirila: La rece despre reuniunea 5+2 de la Berlin 13.06.2016
1) Moldova a evitat un mare dezastru la Berlin. În ciuda presiunii concertate exercitate asupra sa, Vicepremierul pentru reintegrare George Balan a reușit să negocieze un protocol de compromis care să nu dăuneze iremediabil pozițiile Republicii Moldova;
2) La reuniunea de la Berlin, moderatorii și observatorii au făcut ”front comun” în
|
|
|
|
|
|
|