|
|
Coordination of the EU Assistance at the National Level: Ukraine, Moldova, Georgia. Policy Paper 2016/06 26.06.2016
During the years of bilateral cooperation, the European Union became the strategic partner for Georgia, Moldova and Ukraine. Today it continues contributing to the democratization of system and institutional changes. EU assistance – in the form of sharing experiences and best practices, as well as significant financial support – became an important factor for reforms in the studied countries. Signing Association Agreements in 2014 brought EU relations with the three partners to a qualitatively new level. This was accompanied by growing EU budgetary support. |
|
Petru Macovei: Mass-media în Republica Moldova: între reforme, stagnare şi regres. BST/GMF/APE 20.06.2016
În ultimii doi ani, Republica Moldova a înregistrat un declin al indicatorilor dezvoltării democratice , iar majoritatea experţilor în politici publice reclamă restanţe foarte mari în implementarea reformelor pe care guvernarea şi le-a asumat în plan naţional şi internaţional. Situația mass-mediei naționale nu face excepție de la această tristă realitate. Din 2012 şi până în prezent se înregistrează un regres al politicilor publice în acest domeniu, iar crizele politice şi guvernamentale din ultima perioadă nu au făcut decât să accentueze lipsa de voinţă politică pentru dezvoltarea unor instituţii mass-media independente. |
|
Ion Guzun, Sorina Macrinici:Reforma justiției in Republica Moldova: progrese și impedimente. BST/GMF/APE 20.06.2016
În 2016, efortul de implementare a Planului naţional de acţiuni pentru implementarea Acordului de Asociere UE-RM pentru anii 2015-2016 s-a dublat, în special prin lichidarea mai multor restanțe din anul 2015, totuși rata generală de realizare este relativ mică (sub pragul de 50%) . Restanţele au fost acumulate din cauza crizelor politice, capacităţii instituţionale slabe a autorităţilor, dar şi a unei voinţe politice reduse. Astfel, multe din angajamentele asumate de către autorităţi riscă să nu fie executate chiar și în 2016. |
|
Corneliu Ciurea: Situația social-politică din Republica Moldova: realități și perspective. BST/GMF/APE 20.06.2016
Ciocnirea dintre Rusia și Occident a dus și la o confruntare directă între noul guvern al Moldovei creat la mijlocul lunii ianuarie 2016 de către o majoritate parlamentară încropită de Partidul Democrat (PDM), pe de o parte, și o opoziție eterogenă, compusă din câteva formațiuni politice de dreapta aflate în proces de constituire - Platforma DA, PAS și două formațiuni politice de stânga - una parlamentară - Partidul Socialiștilor condus de Igor Dodon, și una non-parlamentară "Partidul nostru", avându-l în frunte pe primarul municipiului Bălți, Renato Usatîi, pe de altă parte. |
|
Victoria Bucataru, “Moldova still at the crossroads: Is the European path irreversible?” 18.05.2015
“Moldova still at the crossroads: Is the European path irreversible?” in The Di fferent Faces of "Soft Power": The Baltic States and Eastern Neighborhood between Russia and the EU/ Ed. by Toms Rostoks and Andris Spruds. – Riga: Latvian Institute of International Affairs, 2015. – 256 p., http://www.liia.lv/site/docs/LIIA_soft_power_book_web_layout.pdf |
|
Viorel Chivriga: Atragerea investiţiilor străine directe în R. Moldova: analiza impedimentelor. APE/FEE. 27.02.2015
Această publicație este realizată de Asociația pentru Politica Externă cu suportul Fundaţiei Est-Europene, din resursele acordate de Guvernul Suediei prin intermediul Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida) şi Ministerul Afacerilor Externe al Danemarcei/DANIDA. Opiniile exprimate aparţin autorului şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al Fundației Est-Europene, Guvernului Suediei, Sida sau al Ministerului Afacerilor Externe al Danemarcei/DANIDA. |
|
Nicolae Dandiș: Rolul Administraţiei Publice Locale în procesul de Integrare Europeană a Republicii Moldova. APE/FEE 11.10.2014 11.10.2014
Calitatea şi rezultatele oricărui proces depind, în cea mai mare parte, de corectitudinea stabilirii obiectivelor şi de identificarea şi delegarea corectă a responsabilităţilor şi a angajamentelor, corelate cu metodele şi resursele disponibile sau potenţiale. Odată ce Republica Moldova - prin autorităţile reprezentative ale statului, mandatate de cetăţeni în cadrul alegerilor parlamentare - şi-a ales vectorul european de dezvoltare, este important să analizăm rolul principaliloractori implicaţi în acest parcurs de interes naţional. Astfel, în studiul de faţă, ne propunem să evidenţiem rolul şi locul autorităţilor administraţiei publice locale din Republica Moldova în procesul de apropiere, pe etape, de Uniunea Europeană - asociere, aderare şi integrare graduală. |
|
|
|
|
|
Victor Chirila: La rece despre reuniunea 5+2 de la Berlin 13.06.2016
1) Moldova a evitat un mare dezastru la Berlin. În ciuda presiunii concertate exercitate asupra sa, Vicepremierul pentru reintegrare George Balan a reușit să negocieze un protocol de compromis care să nu dăuneze iremediabil pozițiile Republicii Moldova;
2) La reuniunea de la Berlin, moderatorii și observatorii au făcut ”front comun” în
|
|
|
|
|
|
|